Smysl pro humor může být účinným vyučovacím nástrojem v jakémkoli vzdělávacím prostředí. Ať už učíte na střední, střední nebo vysoké škole (nebo prostě veřejný řečník, který se snaží vzdělávat různorodé publikum), použití humoru může dobře fungovat, pokud jde o zapojení posluchačů nebo studentů.
Proč je výhodné začlenit humor do vzdělávání?
Hlavní výhodou začlenění humoru do vzdělávání je, že může potenciálně pomoci studentům lépe si udržet znalosti. Smích uvolňuje neurotransmiter dopamin, který aktivuje systém odměn v našem mozku. Když k tomu dojde, stimuluje se vaše dlouhodobá paměť a motivace zaměřené na cíl, což znamená, že máte nejen touhu učit se více, ale vaše mysl to dokáže déle udržet. Učitelé, řečníci a profesoři vysokých škol, kteří bojují s vedením třídy nebo s vytvářením otevřenějšího prostředí, mohou využít humor, aby se stali efektivnějšími učiteli.
Jak začlenit humor do výuky
Výzkumné studie, jako je kniha Avnera Ziva Teaching and Learning With Humor: Experiment and Replication , publikovaná v The Journal of Experimental Education (1988), nastiňují osvědčené experimenty demonstrující účinnost humoru ve výuce. Vyprávění vtipných příběhů nebo hraní vtipných her může pomoci lépe udržet pozornost studentů, zejména při výuce „suchého“ učiva. Podívejte se na tyto tipy, jak používat humor jako jednu z vašich vyučovacích strategií:
1. Přiveďte obsah k životu . Instruktorský humor může pozitivně ovlivnit proces učení, ať už učíte školky nebo vysokoškoláky. Můžete dokonce použít kostýmy, hry nebo jiné rekvizity, abyste zlepšili svůj styl výuky. Interaktivní hra může také pomoci udržet se tím, že zvýší angažovanost v aktuálních tématech.
2. Sledujte stand-up komiksy . Dobří komici jsou poutaví umělci, kteří drží své publikum v dlaních. Když sledujete stand-up, můžete se naučit hodně o riffování na titulky zpráv a popkultuře, nemluvě o tom, že si všimnete věcí, které nám ostatním běžně unikají. Komiksy jsou vynikajícími komunikátory , kteří využívají rytmus, tón a pozorovací schopnosti. Můžete se od nich také hodně naučit, zejména pokud jde o humor.
3. Vyhýbejte se krutému humoru . Vhodný humor může podpořit dobré učební prostředí a nastolit pocit společenství a vytvořit volný prostor pro kritické myšlení . Když se lidé cítí bezpečně a pohodlně, jsou otevřenější učení a udržení. Vyhněte se používání krutého a nevhodného humoru, protože to může být pro některé jednotlivce izolující nebo znepříjemnit celou třídu. Tento typ humoru může ve vzdělávacím prostředí rušit pozornost a narušovat učení studentů. Udržujte vtipy odlehčené a na téma.
4. Najděte rovnováhu . Zatímco přidání humoru do vašeho plánu lekce může mít mnoho pozitivních účinků, přidání přílišného humoru se může stát rozptýlením pro studenty nebo studenty nebo oslabit účinnost relevantního, specifického humoru. Příliš mnoho pokusů o vtip může způsobit, že se třída bude cítit jako otevřený mikrofon, což může odvádět pozornost od nejvýraznějších bodů, které se snažíte vyjádřit.